احمد نادری

توسعه دهنده فول استک

author
author

احمد نادری

توسعه دهنده فول استک

مفاهیم برنامه نویسی

اصل اول: KISS که مخفف Keep it simple, stupid هستش.
یعنی وقتی کدی می‌نویسید سعی کنید ساده ترین حالت ممکن رو بنویسید.
بعنوان مثال: اگر فانکشن خاصی بلدین که فکر می‌کنید خوبه اما کسی بلد نیست و فهمش سخته بهتره استفاده نکنید. کدی که می‌نویسید باید جوری باشه که هر کسی بتونه به راحتی متوجه اون بشه. بعضی مواقع نوشتن خط کد بیشتر باعث میشه اون کد ساده تر باشه. بهتره کد ساده تر باشه تا اینکه تعداد خط کمتری داشته باشه.

اصل دوم: YAGNI یعنی You aren’t gonna need it
بعضی وقت ها یه کدی رو که مینویسم زمان زیادی رو صرف این می‌کنیم که در آینده این کد نیازهای دیگه رو هم پوشش بده، در صورتی که ممکنه بعضی چیزا رو نیاز نداشته باشیم. مخصوصاً اگر کمالگرا باشین تایم زیادی رو صرف بهینه کردن اون کد می‌کنید.
این مفهوم به این اشاره می‌کنه که اگر کدی که نوشتین تا حد خوبی نیازهای الان شما رو برطرف می‌کنه و درست کار می‌کنه نیازی نیست بیشتر از اون وقت صرف بهبودش کنید و بعداً هر موقع نیاز داشتین میتونید این کد رو ریفکتور کنید.

اصل سوم: DRY که مخفف Don’t Repeat yourself هست و همینطور که از اسمش مشخص هست این مفهوم
به این اشاره داره که کدهای تکراری ننویسیم.

درباره من
  • سلام به وب سایت من خوش اومدید ! از سال 1388 که وارد دنیای برنامه نویسی شدم تجربیات خودم رو از پروژه های مختلف به دست آوردم و همیشه سعی کردم تا مهارت های فنی و رفتاری خودم رو ارتقا بدم تا بتونم برای خودم و سازمانی که در آن کار می کنم بهترین باشم . من عاشق یادگیری هستم و همیشه از چالش های جدید هیجان زده میشم چون اونارو کلید موفقیت و رشد خودم می دونم.
  • @ahmadnaderi01
arrow